Suoraan sisältöön

Sähköinen asiointipalvelu

Rakennusvalvonnan luvat haetaan sähköisen asiointipalvelun kautta https://s-asiointi.jkl.fi/ePermit.

Rakentaja tai hänen edustajansa voi hakea rakennus-, toimenpide-, purkamis- ja maisematyölupia sekä jättää ilmoitusasian käsiteltäväksi. Palvelu kattaa koko rakennusaikaisen toiminnan.

Ensimmäisellä kerralla palveluun rekisteröidytään pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, joilla luodaan käyttäjätunnus ja salasana. Luvan hakija antaa ohjelmassa käyttöoikeuden hankkeen eri osapuolille. Käyttöoikeus voidaan antaa henkilölle, jolla on käyttäjätunnus ohjelmaan. Rakennushankkeen vastuuhenkilöiden tiedot ilmoitetaan rakennusvalvontaan ohjelman kautta.

Palvelu ohjaa luvan hakijaa hakemuksen täytössä ja hakee tarpeelliset kiinteistö-, osoite- ja kaavatiedot sekä olemassa olevien rakennusten tiedot suoraan tietokannasta. Myös kiinteistön omistajatiedot ja naapurikiinteistöjen omistajatiedot naapureille tiedottamista varten saadaan suoraan tietokannasta.

Asiointipalvelu toimii asiakkaan ja rakennusvalvonnan välisenä kommunikointivälineenä, asiakas voi laittaa palvelun kautta viestiä suoraan hakemuksen käsittelijälle. Kohdassa Viranomaisen yhteystiedot näkyy hakemuksen käsittelijä.

Rakennusvalvontaan lähetettyä hakemusta voi täydentää palvelun kautta lupakäsittelyn aikana mm. lisäämällä siihen liitteitä, jos liitteitä luvalle lisää esim. suunnittelija on hänelle lisättävä käyttöoikeus luvalle.

Rakennushankkeen pääsuunnittelijan ja rakennesuunnittelijan tiedot ilmoitetaan asiointipalvelun kautta, ne on oltava hyväksyttyinä ennen luvan myöntämistä.

Lupapäätöksessä edellytetyt erityissuunnitelmat (rakenne-, iv- ja kvv-suunnitelmat) toimitetaan rakennusvalvontaan sähköisen asiointipalvelun kautta luvan myöntämisen jälkeen, suunnitelmat lisätään Erityissuunnitelmat välilehdelle.

Luvan myöntämisen jälkeen palvelussa näkyvät lupapäätös sekä rakennusvalvonnan toimesta pidetyt katselmukset.

Copyright © Jyväskylän kaupunki 2017 • Sivun alkuunTietoja sivustosta